Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Hit the wall

Av Ella - 6 maj 2010 00:10

So, so you made a lot of mistakes
Walked down the road a little sideways
Cracked a brick when you hit the wall
Yeah, you've had a pocket full of regrets
Pull you down faster than a sunset
Hey, it happens to us all

 

Det här är första versen på en låt jag hörde i förrgår och den låten gick rakt in i hjärtat på mig. Jag har lyssnat massor på låten de senaste dagarna och jag har verkligen fastnat för texten. Jag fastnar ofta för låtar där jag på nåt sätt kan identifiera mig med texten. Just den första versen kunde jag nästan skrivit själv... Det känns som jag gjort så många misstag i livet. Min väg har varit lite krokig och är det fortfarande pga saker som hänt längs vägen. Jag har kraschat in i väggen på mer än ett sätt och efter en krasch blir man skadad, det finns sprickor som aldrig riktigt läker helt hur länge tiden än går... Jag har gjort saker jag ångrar och jag har svårt att släppa vissa saker som jag ångrar, jag kan inte låta bli att undra hur saker och ting blivit om jag agerat annorlunda...


"Unstoppable"


Yeah yeah yeah..
Hey


So, so you made a lot of mistakes
Walked down the road a little sideways
Cracked a brick when you hit the wall
Yeah, you've had a pocket full of regrets
Pull you down faster than a sunset
Hey, it happens to us all


When the cold hard rain just won't quit
And you can't see your way out of it


CHORUS
You find your faith has been lost and shaken
You take back what's been taken
Get on your knees and dig down deep
You can do what you think is impossible
Keep on believing, don't give in
It'll come and make you whole again
It always will, it always does
Love is unstoppable


Love, it can weather any storm
Bring you back to being born again
oh, it's a helping hand when you need it most
A lighthouse shinning on the coast
That never goes dim


When your heart is full of doubt
And you think that there's no way out


CHORUS
You find your faith has been lost and shaken
You take back what's been taken
Get on your knees and dig down deep
You can do what you think is impossible
Keep on believing, don't give in
It'll come and make you whole again
It always will, it always does
Love is unstoppable


Like a river keeps on rolling
Like the north wind blowing
Don't it feel good knowing
Yeah


CHORUS
You find your faith has been lost and shaken
You take back what's been taken
Get on your knees and dig down deep
You can do what you think is impossible
Keep on believing, don't give in
It'll come and make you whole again
It always will, it always does
Love is unstoppable


Love is unstoppable
So you made a lot of mistakes
Walked down the road a little sideways
Love, love is unstoppable


Jag har till stor del tappat tron på kärleken och livet. Efter allt som hänt känns det som att jag aldrig kommer träffa någon att dela mitt liv med. Och vad är meningen med livet om man ska leva ensam hela livet? Jag ser barn som en mening med livet, så vad är då meningen om jag ska leva ensam och inte kommer få några barn? Hur kommer mitt liv bli? Kommer jag leva ensam? Kommer jag nånsin få ordning på mitt liv igen och må bättre? Jag måste ju tro att livet i alla fall kommer kunna bli lite bättre, att jag kommer kunna få lite rätsida på allt och kommer må lite bättre. Men jag vet inte om jag kan tro att jag kommer finna kärleken... Jag har nog blivit bränd för många gånger.

Jag skulle vilja tro att kärleken kommer komma även till mig, men jag vet inte, det känns inte så. Däremot tror jag att kärleken kan göra en människa hel igen. Kärleken kan läka en människa och kärleken kan göra det omöjliga möjligt. Kärleken kan göra en människa stark igen. Kärleken är något fantastiskt, stort och vackert och underbart. Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att kärleken ska komma till mig också, men jag vet inte... Kanske kommer det inte bli så... Kanske har jag haft min chans och förlorat den...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 7 september 2010 13:19

Inget blev som det var tänkt. Jag har alltid haft så mycket planer och drömmar för livet. Jag har sen jag var liten sett framemot att bli äldre, att utbilda mig, träffa min blivande man, gifta mig, köpa hus och få barn. Jag började göra dessa planer ...

Av Ella - 7 september 2010 12:57

Just nu känns det som jag sjunker mot botten igen. Allt känns skit. Vad sjutton är meningen med mitt liv? Finns det någon? Varför är just mitt liv såhär när alla andra är så jävla lyckliga och har allt. Vad har jag gjort för att förtjäna ett liv i en...

Av Ella - 6 maj 2010 00:49

"If you have love, you don't need to have anything else. If you don't have it, it doesn't matter much what else you have."     ...

Av Ella - 6 maj 2010 00:48

"...A life without love is no life at all."    

Av Ella - 5 maj 2010 23:56

Jag försöker släppa det hela och gå vidare. Ingen idé att lägga mer tid och energi på det. Jag har gjort några försök att ta upp kontakten men han verkar inte så intresserad av det. Han är rätt fåordig. Så det är väl bara att inse att jag måste släpp...

Presentation

Detta är min dagbok. Här skriver jag om mina tankar och funderingar, det är skönt att bara få skriva av sig allt. Tankar om livet, framtiden, kärleken, drömmen om en familj, sista terminen på universitetet, mina hundar, ja min blogg kommer handla om allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards