Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Livet som kraschade

Av Ella - 7 september 2010 13:19

Inget blev som det var tänkt. Jag har alltid haft så mycket planer och drömmar för livet. Jag har sen jag var liten sett framemot att bli äldre, att utbilda mig, träffa min blivande man, gifta mig, köpa hus och få barn. Jag började göra dessa planer redan som tolvåring. Redan då visste jag vilket gymnasieprogram jag skulle läsa och vilken universitetsutbildning. Jag visste att jag ville ha många barn.

Jag har levt med dessa planer i så många år, mina framtidsdrömmar. Jag skulle vara gift och ha fått två barn och köpt hus innan jag fyllde 30 år. Jag ville ha fler barn men två skulle jag i alla fall ha innan jag fyllde 30 år. När jag var 21 tog planerna en konkret form. Jag pluggade då min utbildning. Jag trodde jag hade träffat min blivande man. Vi köpte sedan hus men sen gick allt åt skogen.


Ingenting har blivit som det skulle. Alla mina planer och framtidsdrömmar har krossats. Snart är det ett år kvar bara till jag fyller 30 år. Jag är singel, så singel som man kan bli. Inga framtidsutsikter att träffa någon snart heller. Inga barn och jag kommer ju inte hinna få några innan 30 heller hur jag än bär mig åt. Jag är inte klar med min utbildning heller. Mitt liv är bara ett stort kaos. Jag kommer fylla 30 och stå på i stort sett samma ställe som jag gjorde när jag fyllde 20. Jag kommer inte ha något mer nu som jag inte hade då. Jag kommer vara singel och ensam, inga barn eller man. Tio år kommer ha passerat utan att jag kommit någonstans. Jag har med andra ord slösat bort tio år av mitt liv på ingenting. De tio åren av livet där det borde hända massor av bra och stora saker. Jag har inte åstadkommit någonting alls. Mitt liv har mest bara varit ett enda kaos där jag i perioder mått skit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella - 7 september 2010 12:57

Just nu känns det som jag sjunker mot botten igen. Allt känns skit. Vad sjutton är meningen med mitt liv? Finns det någon? Varför är just mitt liv såhär när alla andra är så jävla lyckliga och har allt. Vad har jag gjort för att förtjäna ett liv i en...

Av Ella - 6 maj 2010 00:49

"If you have love, you don't need to have anything else. If you don't have it, it doesn't matter much what else you have."     ...

Av Ella - 6 maj 2010 00:48

"...A life without love is no life at all."    

Av Ella - 6 maj 2010 00:10

So, so you made a lot of mistakes Walked down the road a little sideways Cracked a brick when you hit the wall Yeah, you've had a pocket full of regrets Pull you down faster than a sunset Hey, it happens to us all   Det här är första versen på e...

Av Ella - 5 maj 2010 23:56

Jag försöker släppa det hela och gå vidare. Ingen idé att lägga mer tid och energi på det. Jag har gjort några försök att ta upp kontakten men han verkar inte så intresserad av det. Han är rätt fåordig. Så det är väl bara att inse att jag måste släpp...

Presentation

Detta är min dagbok. Här skriver jag om mina tankar och funderingar, det är skönt att bara få skriva av sig allt. Tankar om livet, framtiden, kärleken, drömmen om en familj, sista terminen på universitetet, mina hundar, ja min blogg kommer handla om allt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards